Silniki te sa bezposrednio sprzegniete z pompami

Na PKP przeważnie są stosowane silniki dwusuwowe z wytwórni krajowych, rzadko – czterosuwowe nisko- i średnioprężne. W zespołach pompowych bardzo często stosowane są silniki elektryczne prądu stałego i prądu zmiennego trójfazowego. Silniki te są bezpośrednio sprzęgnięte z pompami za pomocą sprzęgła elastycznego albo za pomocą przekładni pasowej lub zębatej. Najczęściej silniki elektryczne za- opatrzone są w przyrządy do samoczynnego i ręcznego rozruchu. Przy wyborze silnika oraz jego urządzeń dodatkowych należy mieć na uwadze: rodzaj prądu, napięcie, ilość okresów, warunki pracy, warunki rozruchu, rodzaj zasilania, współczynniki mocy – cos c. p oraz wymagania specjalne. [więcej w: drzwi zewnętrzne, drzwi prysznicowe, drzwi szklane ]

Powiązane tematy z artykułem: drzwi prysznicowe drzwi szklane drzwi zewnętrzne